عوارض خوردن قهوه


عوارض خوردن قهوه هر روز

قهوه خوب برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. نوشیدن بیش از ۶ فنجان در روز ممکن است باعث “کافئینیسم” با علائمی مانند اضطراب یا بی قراری شود افرادی که هر روز مقدار زیادی قهوه می نوشند، ممکن است نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری داشته باشند تا اثرات مشابهی داشته باشند آنها همچنین ممکن است به حدی به «وابستگی» به قهوه تبدیل شوند که اگر ناگهان نوشیدن قهوه را متوقف کنند، علائم ترک را ایجاد کنند.

قهوه حاوی کافئین می تواند باعث بی خوابی، عصبی بودن و بی قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس و سایر عوارض جانبی شود. مصرف مقادیر زیاد قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری، صدای زنگ در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

نوشیدن قهوه بدون فیلتر می تواند کلسترول تام، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و سطح دیگری از چربی خون به نام تری گلیسیرید را افزایش دهد. این ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد استفاده از فیلترهای قهوه به کاهش این اثرات روی کلسترول کمک می کند.

شما می توانید یک قهوه ناب و خوش طعم را با بهترین کیفیت با دستگاه ایروپرس اصل دم و سرو کنید.

نگرانی هایی وجود دارد که نوشیدن بیش از ۵ فنجان قهوه در روز ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بی خطر نباشد. اما برای افرادی که بیماری قلبی ندارند، نوشیدن چندین فنجان در روز به نظر نمی‌رسد احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که نوشیدن گاه به گاه قهوه ممکن است باعث حمله قلبی در برخی افراد شود.

به نظر می رسد افرادی که معمولا بیش از یک فنجان قهوه در روز نمی نوشند و همچنین دارای چندین عامل خطر برای بیماری قلبی هستند، در عرض یک ساعت پس از نوشیدن قهوه در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. اما به نظر نمی رسد افرادی که به طور منظم مقادیر بیشتری نوشیدنی می نوشند این خطر را داشته باشند.

وقتی قهوه از راه مقعدی به عنوان تنقیه داده شود، ممکن است خطرناک نباشد. تنقیه قهوه با عوارض جانبی شدید از جمله مرگ مرتبط است.

عوارض خوردن قهوه هر روز در شرایط زیر :

بارداری و شیردهی: قهوه کافئین دار به میزان ۲ فنجان در روز یا کمتر احتمالاً برای زنان باردار بی خطر است. این مقدار قهوه حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین فراهم می کند با این حال، نوشیدن بیش از این مقدار با افزایش خطر سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مرتبط است. این خطرات با افزایش میزان قهوه ای که مادر در دوران بارداری می نوشد افزایش می یابد.

نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان قهوه در روز برای مادران شیرده و نوزادان آنها بی خطر به نظر می رسد اما کافئین در مقادیر بیشتر می تواند دستگاه گوارش نوزاد شیرخوار را تحریک کند و همچنین باعث مشکلات خواب و تحریک پذیری شود.

کودکان: ممکن است نوشیدن قهوه کافئین دار برای کودکان خطرناک نباشد عوارض جانبی مرتبط با کافئین معمولا در کودکان شدیدتر از بزرگسالان است.

اختلالات اضطرابی: کافئین موجود در قهوه ممکن است اضطراب را بدتر کند.

اختلالات خونریزی: نگرانی هایی وجود دارد که قهوه ممکن است اختلالات خونریزی را بدتر کند.

بیماری قلبی: نوشیدن قهوه بدون فیلتر (آب پز) میزان کلسترول و سایر چربی ها را در خون افزایش می دهد و همچنین سطح هموسیستئین را افزایش می دهد که همه اینها با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند. برخی تحقیقات ارتباط بین حملات قلبی و نوشیدن قهوه را نشان می دهد.

دیابت: برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه ممکن است نحوه پردازش قند را در افراد مبتلا به دیابت تغییر دهد.

گزارش شده است که کافئین باعث افزایش و همچنین کاهش قند خون می شود. اگر دیابت دارید با احتیاط از کافئین استفاده کنید و قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

اسهال: قهوه حاوی کافئین است. کافئین موجود در قهوه، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال را بدتر کند.

عوارض خوردن قهوه غلیظ

رابدومیولیز یک بیماری بسیار جدی است که در آن فیبرهای عضلانی آسیب دیده وارد جریان خون می شود و منجر به نارسایی کلیه و سایر مشکلات می شود.

علل شایع رابدومیولیز عبارتند از: ضربه، عفونت، سوء مصرف مواد مخدر، فشار عضلانی و نیش مارها یا حشرات سمی.

علاوه بر این، گزارش های متعددی از رابدومیولیز مربوط به مصرف بیش از حد قهوه غلیظ وجود دارد، اگرچه این امر نسبتاً نادر است.

در یک مورد، زنی پس از نوشیدن ۳۲ اونس (۱ لیتر) قهوه حاوی تقریباً ۵۶۵ میلی گرم کافئین دچار حالت تهوع، استفراغ و ادرار تیره شد خوشبختانه او پس از درمان با دارو و مایعات بهبود یافت.

نکته مهم این است که این مقدار زیادی از کافئین است که باید در مدت زمان کوتاهی مصرف شود، به ویژه برای افرادی که به آن عادت ندارند یا به اثرات آن بسیار حساس هستند.

به منظور کاهش خطر ابتلا به رابدومیولیز، بهتر است مصرف خود را به حدود ۲۵۰ میلی گرم کافئین در روز محدود کنید، مگر اینکه عادت به مصرف بیشتر داشته باشید.

به طور کلی، به نظر نمی رسد کافئین دارای غلظت بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را در بیشتر افراد افزایش دهد. با این حال، در چندین مطالعه نشان داده شده است که به دلیل اثر تحریکی آن بر روی سیستم عصبی، فشار خون را افزایش می دهد.

فشار خون بالا یک عامل خطر برای حمله قلبی و سکته است زیرا ممکن است به مرور زمان به شریان ها آسیب برساند و جریان خون به قلب و مغز شما را محدود کند.

خوشبختانه، اثر کافئین بر فشار خون موقتی به نظر می رسد. همچنین، به نظر می‌رسد که قوی‌ترین تأثیر را روی افرادی که عادت به مصرف آن ندارند، دارد.

همچنین نشان داده شده است که مصرف زیاد کافئین باعث افزایش فشار خون در حین ورزش در افراد سالم و همچنین در افرادی که فشار خون خفیف آن بالا است.

بنابراین، توجه به دوز و زمان مصرف کافئین مهم است، به خصوص اگر در حال حاضر فشار خون بالا دارید.

یکی از قهوه ساز های همراه و با دوام جهت مسافرت ها وی ۶۰ اصل می باشد که می توانید در قهوه دارک آن را تهیه نمایید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.